lördag 26 februari 2011

Har sytt lite mössor!

Jo jag har ju då börjat sy lite....och här är några av mina alster. Det är ju jättekul att sy! Önskar bara att lilleman tyckte att det var lika kul att mamma sitter och syr...hmm...får passa på lite på kvällar...när man inte är fööör trött. Men men.


Dessa två mössor ska till två söta systrar. Deras lillebror önskade en likadan mössa som min son hade, en turkos i typ plysch. Och han blev jättenöjd! Kul! Så jag hoppas dessa kommer passa de söta systrarna.


Denna mössan sydde jag till sonen som ett lite test i tyg från en avlagd kjol. Han har en grå jacka med turkosa detaljer vilket var vad jag oxå ville ha. Tycker det är svårt att sy bokstäver och ska försöka lära mig det framöver, men här prövade jag lite och det får duga så länge. Blev helt ok!


Sista mössan här är en gammal jobbtröja mannen hade som var hål i. Så den sydde jag om till mössa. Hade dock inget Vlieseline till märket när jag skulle sy fast det så det var lite trixigt, men det gick helt ok. Hans chef prövade mössan på jobbet och tyckte det var lite kul. Vill han oxå ha tro? hehe....

2 kommentarer:

karin sa...

härligt!!
vad fina mössor. jag skulle fantastiskt gärna vilja kunna sy som du... jag borde ställa fram maskinen så man åtminstone påminns om den.
vi kan ha sykväm nån kväll kanske?
stor kram

meLina. sa...

Oh va kul att du kommenterar!! Tack va du är gullig...men det är inte så svåra grejer än...men jag ska lära mig mer!! Vill gärna ha sykväm!! haha...eller i alla fall ses snart. kram!!