tisdag 25 oktober 2011

Nya alster!

Ja nu äntligen har jag fått tillbaka lusten och orken att sy lite! I somras sydde jag några byxor till Elvin, smala muddbyxor och tre-kvarts-byxor med mudd. Tanken var att jag skulle sy en massa mer såklart...haha...men jag tappade lite lusten efter i vintras då jag sydde både till andra och oss. Det var kul såklart! Men det blev ändå att jag lessnade lite....tror det är mest för att jag inte är så van att sy...och jag har så höga krav på mig själv. Men nu ska jag sätta igång igen tänkte jag! Blir nog i stort sätt bara till familjen nu framöver dock.

Det senaste alstret blev i alla fall en mössa till mig själv!! Äntligen blev det av!! Har tänkt på det länge att jag behöver nåt nytt, nåt tunnare än mina stickade mössor jag köpt tidigare. Så det blev en svart mössa i mjukt jersey-tyg. Ganska hög eller vad man ska säga, så det blir mycket pös där bak. Som kronan på verket ville jag ha nån applikation på. Efter mycket tänkande fram och tillbaka så blev det till slut en svart enkel rosett med en liten glittrande sten på. Jag blev jättenöjd faktiskt! 



Nu håller jag på med en ny mössa till Elvin, en grönrandig, jag bara älskar tyget!! Visar när den är klar. Sen ska det bli byxor till Elvin, han växer visst ur kläder...

Jag blev visst klar med mössan, så här kommer bilder. Tanken var att den skulle va högre, men det blev den inte =) Den ser lite konstig ut i alla kanter, men den är inte provad och den är inte struken så alla kanter är lite innåtvända...men den blir nog bra när den kommer på tror jag!


För nån vecka sen gjorde jag en supergod varm choklad som jag letade fram receptet på på nätet. Dum som jag är så sparade jag det inte...det skulle jag gjort för den var så god! Söt...lite för söt för min del....men det gick ner. I den fanns både mjölk, grädde, kakao, mörk choklad och marshmellows. Och så lite riven choklad på toppen såklart. Sen satt vi där, min man och jag och mumsade i soffan. Lite vardagslyx!


Japp, en liten uppdatering! Det kommer mer framöver! Gokväll mina vänner!

1 kommentar:

Emma sa...

NAJS!! Vilka fina mossor! Onskar jag hade lite tid att sy mossor at mina tva oxa...tygerna borjar nog bli lite dammiga nu! Nasta vecka kanske... Kram!