tisdag 8 mars 2011

Mera mössor!

Då har jag sytt lite igen, till slut hittade jag kraft och tid att ta tag i några projekt. Det blev en intensiv vecka förra veckan och en minst sagt intensiv helg. Och lite för lite sömn....är så dålig på att lägga mig i tid... Men kul har vi haft! Jag har fått några beställningar, hur kul är inte det då! Min goda vän Sara är så go, sprider verkligen goda ord om mig. Tack vännen!

Här är två mössor till små nyingar. Hoppas de passar. Tycker det är lite svårt att veta storlekar, men jag går lite efter Elvins huvudmått när han var liten. Får hoppas det funkar!

Detta tyget hittade jag på Sy- och inspirationsmässan i Kajsjul8 i Gbg som jag och Sara var på för drygt en vecka sen. Och redan nu fick jag chansen att använda det. Det är till ett syskonpar, den gröna till en liten nyfödd kille och den rosa till hans söta storasyster. Hoppas dom kommer gilla det!

Detta är mössor jag sydde för ganska länge sen, på min gamla maskin, en Husqvarna från 70-talet. Jag hade lite gamla T-shirts som jag kunde pröva lite på. Dessa har lilleman använt ganska mycket i slutet av sommaren och i höstas, jag tycker de blev rätt coola! Den vita sydde jag mest på skoj, för att pröva, för jag hade aldrig sytt mössor innan. Och då satt det röd tråd i maskinen som jag inte orkade byta...vilket syns lite...men men.

Nu har jag fått fler beställningar så det är väl bäst att börja sy! =)

4 kommentarer:

Sara sa...

klart jag sprider goda ord om snygga mössor som en fin vän tillverkar!!! Kram sara

meLina. sa...

Du är gullig du Sara!! Tack!

LIVET I EN SMÅSTAD sa...

De syskonparet gillar sina ap mössor ;) tack så jätte mycket!!

meLina. sa...

Camilla, va kul att ni gillar dom! Passar den lilla eller är det lite stor än...? kram