måndag 28 mars 2011

Klara beställningar!

Nu har jag färdigställt de flesta beställningar jag hade. Fick en heldag då lilleman var hos sin farmor och farfar, han älskar att vara där och jag älskar att få lite egentid, så win-win! =) Det gör ju även att man hinner göra lite saker man inte hinner när man har honom. Så jag sydde klart en del grejer, men lat och odiciplinerad som jag är tog jag det lugnt oxå och bara latade mig lite emellanåt, så jag hann inte allt jag hade tänkt. Nu framöver ska jag ta tag i egna projekt och Elvins grejer som har fått ligga på hyllan än så länge. Fyller år på onsdag och då ska jag och mannen min ut och äta och ha barnfri tid, underbart! Elvin är då hos farmor och farfar igen och sover där, vilket gör att jag även får torsdagen fri och det betyder sydag för mig! Härligt! Men här är saker som är klara!

Ugglemössan var till en ganska ny liten krabat. Mamman ska tydligen gilla lite retro och vad kan gå fel då om jag väljer ett äkta retrotyg tänkte jag. Den rosa blommössan var till en 5-åring. Väntar spänt på hur de togs emot!

Detta var en beställning från en gammal klasskompis från högstadiet som fått en dotter, så kul! Fick respons direkt och mössan passade kanon! Den söta lilla dottern.....

....ser ju ganska nöjd ut också tycker jag! Fin mössa på en gullig tjej!

Detta var en beställning från en gammal folkhögskolekompis som bor i min gamla hemstad. Hon ville ha mössa och scarf till sina söner. Scarves hade jag aldrig gjort tidigare så det var kul att pröva. Önskan var att mössan skulle va lik en modell från villervalla, så jag gjorde mitt bästa. Hoppas dom blir nöjda, tror de får paketet i morgon!

Elvins syssling fick agera provdocka till den tidigare rosa mössan i detta inlägg, vilket resulterade i att hon själv ville ha en likadan. Jag prövade dock en ny modell, formen blev kanon men sömmen fram blev för lång, får jag tänka på till nästa gång. Men mössan passade söta Clara och hon blev toppennöjd!

 God natt mina vänner, idag blir det tidigt i säng till skillnad för allt för många kvällar på sistone.....

2 kommentarer:

Sara sa...

Den rosa mössan har blivit en favorit på en 5 årig liten tjej. När hon och henner mamma skulle åka och handla åkte mössan på. Jag vill han min fin mössa mamma ;)

meLina. sa...

Men va roligt!! Ja det blir väl lite fin-mössa med "blomman" på. Va kul att hon gillar den! Fick göra en likadan till Clara, hon gillade den oxå! =) kram