torsdag 3 mars 2011

Vimplar

För ett tag sen sydde jag två hängen med vimplar. Något jag har tänkt på länge och till slut tog jag tag i det. Lite av ett evighetstgöra att klippa ut alla småbitar i tyget och sen sy ihop dem. Men när jag väl skulle sy på dem på bandet var det jättekul att kunna se ett snyggt resultat. Dessa små vimplar ska få bo i Elvins rum när vi får tummen ur att göra i ordning det ordentligt. Lillkillen fyller ju 1 i helgen...så han måste ju få i ordning i sitt rum snart... Han har vitt, grönt och turkost i rummet och jag hittade en massa roliga tyger i rätt färger på nätet för ett tag sen. Tror det kommer bli kanon! 


 (Jag vet, inte en jättebra bild...men vi har inte hängt upp dem än på riktigt...)


Nu är lilleman hos farmor och farfar och ska sova där i natt så i kväll och i morgon har jag möjlighet att fixa och dona för kalas i helgen, ska bli skoj! Liten kille blir stor! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina vimplar! Va duktig du är. Roligt att du har börjat sy.

Kram Magda

meLina. sa...

Tack Magda! Ja det är såå kul att ha kommit igång lite. Syr mest mössor nu...haha...känns som de flesta börjar med det. Men det är kul! Du är en inspirationskälla bland andra! Du är så duktig! kram