torsdag 9 juni 2011

En busig unge!!!


De senaste dagarna har jag märkt på Elvin att det nog kanske är nån tand på gång igen...det märks hos honom på att han blir lite lös i magen....blir förkyld och snorig, har helt glömt det där man får och inte får göra, det är som bortblåst! Ofta sover han lite sämre oxå, men tack och lov så sover han helt ok nu ändå. Men nu märker man oxå mer och mer att han behöver ha lite utmaningar och man måste hitta på lite grejer med honom annars blir han uttråkad. Och på morgon och förmiddag är jag väl inte snabbast med att komma igång.... I morse satt jag efter frukosten och mailade min syster och hörde att det blev väldigt tyst....det innebär ju alltid något han inte får göra...så kommer han ingående i köket och fortsätter leka med en flaska och en bil. Jag går och ser vad han gjort och ser att nästan hela min låda är utdragen och det mesta ligger på golvet...han kommer gående i hallen och tittar på sitt mästerverk på golvet och sätter sig igen och tittar. Han vet att han gjort nåt han inte får, men jag kan samtidigt inte hålla mig för skratt och då spricker hans ansikte upp i ett busigt leende! 


Älskade goa busiga unge!! Kan driva mig till vansinne ibland....men oj va mycket skratt och leenden han ger!

Inga kommentarer: