torsdag 9 juni 2011

Vitmålad groventré äntligen!!! Liseberg och bus-Elvin...

Till slut tog vi tag i vår grov-entré!!! Den har hela tiden sen vi flyttade in sett ut som en bastu och det har inte varit någon ordning alls, vi har bara slängt in grejer. Det får jag panik på!! Så nu var det dax, allt fult trä skulle bli vitt!!! Till vår hjälp hade vi pappa som målare och mamma som barnvakt, tack snälla goa ni!

Tomas i högsta hugg, glad att äntligen bli av med "bastu-" entrén...

Pappa ser mest bara jobb....jobb...jobb...haha, mig lurar du inte!

Japp, jag målade såklart massa jag med! Och jag älskar det vita!!!

Elvin hittade massa roliga saker när målningen var avklarad...brum brum!

Väldigt roliga leksaker!

Såklart man inte vill äta små äppelbitar när man kan få ett helt äpple!!

Sitter och läser en fest-inbjudan...

Jag och Elvin mumsar på en bär-smoothie, smaskigt mellanmål!


En fredag åkte vi till Liseberg med familjen Anderklint för att småkillarna skulle få leka lite och så skulle vi lyssna på Veronica Maggio....men det skulle visst 3 miljoner tonåringar oxå, så vi lyssnade på håll och satt och pratade. Grymt trevlig eftermiddag och kväll!

Pappa-son-färd med farfars bilar. Elvin grät när åkturen var slut...

...så vi fick ta en mamma-son-tur oxå! =)

Det är roligt att vara på Liseberg!!

Vi fick pröva massa karuseller jag aldrig prövat innan...

Johannes och Melker på en klassisk karusell.

Familjen Anderklint är på väg att entra Sagoslottet.

Inga kommentarer: