torsdag 9 juni 2011

Inte så aktiv...

Oj oj....här var det inte så aktivt visst! Långfredagen sist...haha....ja det här med att skriva dagbok har ju aldrig varit min grej och blogg är ju samma sak...men nu ska jag försöka uppdatera lite!

Även om det inte hänt så mycket här så har det ändå hänt lite irl så att säga. Jag har sytt lite, med betoning på lite, men det jag gjort ska jag lägga ut. Elvin växer så det knakar så jag ska försöka få ut nåt på honom oxå.

Sydde de sista mössorna för våren för ett bra tag sen:


Den större mössan sydde jag till Elvin för ganska längesen. Sen fick jag en beställning om en likadan mössa till en liten tjej. Elvins mössa blev lite stor, men har använts flitigt, och passar även i höst, perfekt!

Jag har länge tänkt sy trekvarts-shorts till Elvin och har massa olika tyger att sy i. Dock har jag inte tagit mig i kragen och köpt ett byxmönster.....så jag körde lite på känsla och tittade på en bild från en sybok från 70-talet där de hade sytt typ små tajta kalsong-shorts på detta viset. Jag prövade mig fram och det blev faktiskt riktigt bra! Mudd upptill och nertill, sitter perfekt!


Blev riktigt nöjd och Elvin är jättefin i dom!!



Inga kommentarer: